/
12.02.2020Відкритий лист до Міністерства охорони здоров'я України щодо «Брендбуку приймального відділення»

Всеукраїнська громадська організація «Всеукраїнська рада реанімації (ресусцитації) та екстреної медичної допомоги» (далі – ВГО «ВРР») як професійне об’єднання лікарів екстреної медицини, діяльність якої направлена на впровадження світових стандартів надання екстреної медичної допомоги як на догоспітальному етапі так і лікувально-профілактичних закладах і установах, просить прийняти до уваги наші зауваження щодо «Брендбук приймального відділення» - документ, що видано Міністерством охорони здоров’я, як рекомендацію щодо реформування приймальних відділень опорних лікарень в рамках «Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги».

Даний документ заплановано як стрижневий для проектування відділень екстреної (невідкладної) медичної допомоги з точки зору медичної технології та обладнання. Саме тому експерти ВГО «ВРР» проаналізували даний документ із урахуванням положень та стандартів сфери екстреної медицини та медичних технологій та практик за європейськими та світовими стандартами відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги. В результаті такого аналізу просимо розглянути зауваження щодо даного документу:

1. доречно викласти назву у редакції передбаченій Законом України «Про екстрену медичну допомогу» від 02.10.2012 №5403-VI, статті 1, пункту 3, а саме - «відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги» (далі відділення ЕМД);

2. в розділі «Загальна інформація», слід тезисно надати інформацію, щодо принципів функціонування відділення ЕМД та його місце в системі екстреної медичної допомоги;

3. в загальній медичній зоні слід передбачити палати/місця для перебування пацієнтів. Їх кількість залежить від загального ліжкового фонду лікарні та кількості звернень. Як правило, розраховується у кількості 7-10% від загально-ліжкового фонду.  Необхідність таких палат обумовлена тим, що пацієнт може перебувати у відділенні ЕМД до 1 доби з метою уточнення діагнозу;

4. в документі не згадується жодним чином зона для пацієнтів у критичному стані. В розділі V «Перелік обладнання», в наведеній таблиці вказано в пункті 11 «Операційна/протишокова». Однак, не роз’яснено її оснащення та розміщення у відділенні ЕМД;

5. Перелік обладнання:

5.1. некоректно розподіляти наведене обладнання на групи «Перелік обладнання для приймального відділення опорних закладів», «Перелік додаткового обладнання для відділень екстреної медичної допомоги БЛІЛ ІІ», «Додатковий перелік обладнання, що передбачено при створенні приймального відділення», «Додатковий перелік обладнання, що має бути встановлено на території лікарні, де функціонує приймальне відділення», «Перелік обов'язкового обладнання для кожного кабінету приймального відділення» - такий розподіл не відповідає функції ЕМД та дає хибне уявлення щодо його функціонування;

5.2. незрозуміло наведено рекомендовану кількість кожної одиниці обладнання, оскільки кількість хворих/постраждалих, що звертаються та госпіталізуються у лікарнях, може відрізнятися;

5.3. незрозуміле формулювання окремих пунктів переліку. Наприклад «аналізатор критичних станів», тощо;

5.4. відсутній перелік необхідного обладнання окремих частин відділення екстреної медичної допомоги. Наприклад, протишокової палати;

5.5. відсутній перелік додаткового обладнання, що необхідне для надання допомоги дітям.

Таким чином, наведений документ не повній мірі відповідає загальновизнаним у розвинутих країнах світу стандартам, що передбачає відділення екстреної медичної допомоги. Також він може сформувати  хибну уяву щодо його структури та функціонування.

Зважаючи на те, що саме відділення екстреної медичної допомоги, як частина системи екстреної медичної допомоги, можуть значно вплинути на зменшення рівня летальності серед хворих/постраждалих, їх правильне функціонування – є критичним.

Європейська практика обладнання відділення екстреної медичної допомоги базується на попередньому аналізі показників госпітального округу розраховується пропускна здатність відділення, статистичні дані по нозології захворювань, розрахунках необхідної кількості ліжко-місць та відповідного табельного обладнання для роботи такого відділення. На нашу думку даний концептуальний підхід із попередньо встановленими кількостями жодним чином матиме очікуваного результату, а навпаки, може призвести до неефективного функціонування відділень, збільшення негативної летальної статистики та невиправданої   витрати бюджетних коштів.

 

 

Голова правління ВГО «ВРР»

Ігор Збишко


 

Член координаційної ради,

медичний директор ВГО «ВРР»

Віталій Крилюк



ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031